تولید هشت میلیون چشمه پیوندک نهال عاری از ویروس در کشور
کارشناس مسوول نهالستان ها و باغات مادری موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور اعلام کرد: حدود هشت میلیون چشمه پیوندک نهال عاری از ویروس طی یکسال گذشته در کشور تولید شده است.

« مرتضی همتی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نهال از بنیادی ترین نهاده های بخش باغداری است و بر این اساس توجه به کیفیت این نهاده و استفاده از دانش روز برای تولید نهال استاندارد ، امری حیاتی است .
وی بیان کرد: ازآنجا که از زمان کاشت نهال تا به بار نشستن آن بر حسب نوع گونه گیاهی چند سال به طول می انجامد، کیفیت نهال از جهت اصالت رقم ، نوع پایه و سلامت آن برای تضمین سرمایه گذاری در صنعت باغبانی حائز اهمیت بسیار است .

همتی یادآورشد: در راستای اجرای قانون ثبت ارقام گیاهی و کنترل و نظارت بذر و نهال و با هدف ساماندهی تولید و توزیع نهال در کشور با تاکید بر ارتقای کیفیت این نهاده مهم بخش اقتصادی ، کنترل و نظارت بر تولید نهال در دستور کار موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال قرار گرفت.

کارشناس مسوول نهالستان ها و باغات مادری موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور گفت: براین اساس آموزش های حضوری با استفاده از اساتید دانشگاه به بهره برداران و بروزرسانی اطلاعات و روش های تولید نوین نهال گواهی شده، ایجاد باغهای الگویی، شناساندن زنجیره تولید نهال به باغداران و وظیفه موسسه باغبانی در این زمینه، ارایه برنامه تولید سالانه وزارت جهاد کشاورزی جهت برنامه ریزی تولیدکنندگان در نشست های تخصصی مورد توجه قرار گرفته است .


تاریخ:
1403/06/20
تعداد بازدید:
172
منبع:
اداره روابط عمومی
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق محتوای این سایت متعلق به مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال می باشد.
Powered by DorsaPortal